Назад

Karl Lagerfeld - „Аз съм много земен човек, просто не и от тази Земя“

Бяла коса вързана на опашка, черни дрехи, бяла яка и ревери, черни кожени ръкавици, бяла котка и разбира се черни очила. В ума ви вече се визуализира един иконичен образ, този на Карл Лагерфелд.

В настоящата статия ще ви разкажем за личността, модата и разбира се очилата Karl Lagerfeld.  

Лагерфелд остава в историята на модата със своя легендарен, иновативен и изключително отличителен подход към стила. Неговия еклектичен, загадъчен и оригинален прочит на модата и поп културата са неизчерпаем източник на вдъхновение.  
Господин Лагерфелд е бил творчески директор не само на марката, която носи неговото име, а и на Chanel и Fendi Maisons, както и на други големи марки на модната сцена, като Chloé и Balmain, в началото на кариерата си.
Неговият визионерски талант е надхвърлил границите на модния свят, навлизайки в изкуството на илюстрацията и фотографията.

Историята на Karl Lagerfeld

Карл Ото Лагерфелд се ражда през 1933 година в Хамбург, Германия.
През 1954 година печели първа награда в конкурс на Международната асоциация за вълна със скица на палто, което по-късно е направено от Пиер Балмейн, който предлага на седемнадестгодишния Карл работа като негов помощник.
През 50-те и 60-те години става един от първите фрилансъри в модата и работи във Франция, Италия, Германия и Англия.
През 1964 година започва да работи за Chloé, а през 1965 за Fendi, колаборация, която продължава и до днес.
През 1983 година е назначен за артистичен директор на Chanel, а през следващата година неговата собствена модна къща KARL LAGERFELD е основана, докато продължава сътрудничеството му с Chanel и Fendi.

1987 е годината, в която се премества зад обектива и започва да снима собствените си рекламни кампании, ставайки известен и с работата си като фотограф.
През 1999 година става редактор на издателство 7l, специализирано във визуални изкуства и книги за фотография. 7 е неговото щастливо число, а книгите са една от големите му страсти и притежава над 300 000.
 

Лагерфелд променя тотално имиджа си през 2000 година, като отслабва с 42 килограма със строга диета. В типичния си стил той казва: „Отслабнах с 40 кг, за да мога да нося костюмите на Еди Слиман.“ Книгата, в която разказва за това преживяване - „The 3D Diet “, е разпродадена в десетки хиляди копия по целия свят.
2008 година - името му е добавено към Le Petit Larousse Illustré, най-емблематичния френски речник.
На 1 май тази година темата на най-грандиозното и престижно събитие в света на модата “Met Gala” беше вдъхновена от Karl Lagerfeld.

Модата на Karl Lagerfeld

Лагерфелд казва, че човек може да изглежда елегантно и в дънки и тениска, не е задължително да се обличаме в супер скъпи дрехи, за да сме модерни. Черното и бялото са не само най-класическите, но и най елегантните цветове. Харесва му да експериментира и да прави неща, които не са правени преди. Карл е известен и с модните си колаборации със спортни брандове като Puma и Vance, с модни гиганти като H&M, с L’Oréal и дори с Barbie.
Моделите му съчетават парижка класика, рок шик, стилен силует и емблематична визия. Колекциите са достъпни, но амбициозни и правещи впечатление, същото важи и за един от любимите аксесоари на дизайнера – слънчевите очила.

Очилата Karl Lagerfeld

Снимките на Лагерфелд без очила могат да се нарекат истинска рядкост и са основно от ранните му години. Неговата емблематична визия включва задължително черни слънчеви очила, а един от най-запомнящите се негови цитати е "Светът изглежда по-красив през затъмнени стъкла."

Слънчевите очила и диоптрични рамки Karl Lagerfeld се произвеждат от един от гигантите в индустрията Marchon Eyewear, специализирани в първокласните марки в премиум и лайфстайл сегмента. В портфолиото им ще намерите и други известни дизайнерски брандове като Calvin Klein, Donna Karen, Victoria Beckham, Salvatore Ferragamo и др.

Лагерфелд разработва концепцията MASSTIGE, което е сливане между думите маса и престиж. Развитието на тази концепция в колекциите на марката предлага безупречно сливане на класика, елегантност и съвременна изтънченост на достъпна цена. Моделите в колекциите са с футуристични форми, елегантни линии и акцент върху иконичното лого на марката. Насочени са основно към милениалите и поколението Z  или хората на възраст между 20 и 40 години.

Ето и някои от нашите фаворити в диптричната и слънчева линия:

Модел KL6111R 001 е абсолютен носител на почерка на Lagerfeld. Черен цвят, класическа линия и интересен детайл на дръжките вплетен в логото и носещ леко бунтарско настроение, правейки една наглед обикновена черна рамка в изключителен аксесоар.

 

Още един черен модел - KL6093-001. Тук акцентът е във формата, първото впечатление е за квадратна рамка, но стъклата са изрязани в модерна хексогенна форма.

При модел KL972 006 любимият черен цвят на дизайнера е съчетан с огнено червено, интересно вплетено от вътрешната страна на рамката във форма „котешко око“.

KL 6026 215 е един изключително елегантен модел съчетаващ фронт от ацетат и метални дръжки. Златистият цвят на дръжките се съчетава прекрасно с рамката в цвят хавана, а красивият страничен детайл ги прави истинско бижу.

Ако търсите нещо по-семпло, но същевременно изключително елегантно изберете KL6095-314. Рамката е изработена от полупрозрачен висококачествен ацетат със зеленикав отенък и стилна форма „котешко око“.

Ако при диоптричните рамки цветовете и формите са класически и обрани при слънчевите очила откриваме богата палитра от цветове.

Карл Лагерфелд казва „Може да виждате живота в розово, но само не носете този цвят!“, но за да виждаме живота в розово трябва да сложим розови очила, ето ги и тях:

KL6086S 525 -  бонбонено розово, плътна дръжка и отново логото като основен акцент на модела.

Ако този модел ви харесва, но предпочитате не толкова издължено „котешко око“, а форма „пеперуда“ вижте KL6102S 300 в ултра модерен нюанс на зеленото.

В тази серия откриваме и още една форма, на която бихме искали да обърнем внимание. KL6085S 450 има същите атрибути като предходните два модела но е в правоъгълно-многоъгълна форма и бебешко син цвят.

Няма как да минем без модел в бяло. В модел KL6098S 105 всичко казва „LAGERFELD“ – цвета и формата, невероятната дръжка, цялостния силует.

KL335S 507 е един футуристичен, унисекс модел тип маска с полупрозрачни стъкла, които позволяват да се носят и на закрито и разкриват красотата на погледа.

Продължаваме с унисек моделите представяйки ви KL6106S 011. Съчетанието на плътните черни дръжки с електриково зелен цвят и огледални извити стъкла прави модела изключително интересен, а визията му определено е парти и клубна.

Още един супер интересен модел - KL6103S 106. Визията му е футуристична и модерна от една страна и леко винтидж от друга. Съчетанието на бяло със синьо ни кара да си мислим за морския бряг и лято.

Разгледайте и останалите модели Karl Lagerfeld, както и богатото ни портфолио от марки и се възползвайте от топ намаленията през целия месец ноември с Black Friday Sale.

Източник на информация и снимки: Marchon Eyewear

Автор: Мая Маринова