Често задавани въпроси

1. ПРОДУКТИ

Мога ли да търся определен продукт или марка в онлайн магазина?

Разбира се! В optika.bg можете да търсите в полето „Търсене“ в горният ляв ъгъл на десктоп версията на сайта или най-отгоре в менюто при мобилната версия. Можете да търсите по ключова дума, марка или продуктов номер. 

Всяка категория продукти може да се филтрира по различни характеристики – размер, цвят, тип рамка и др. 

Къде да намеря повече информация за конкретен продукт?

Информация за конкретен продукт можете да намерите в продуктовата страница на всеки артикул в поле „Характеристики“ и „Подробно описание“.

Оригинални ли са продуктите в optika.bg?

Да, в optika.bg са представени продукти с доказан произход и качество. Всеки артикул е придружен от сертификат за автентичност, предоставен от производителя.

2. ЦЕНИ

Обявените цени крайни ли са? 

Цените на всички стоки в optika.bg са с включен ДДС и други данъци и такси (ако има такива). Обявената цена не включва единствено таксата за доставка, тъй като тя зависи от стойността на самата поръчка и избрания метод на доставка. Този разход се уточнява при финализирането на поръчката.  

Как мога да получа отстъпка?

Актуална информация за текущи промоции и оферти можете да намерите в меню „Промоции“ .

Къде мога да добавя промокод?

Промокод можете да добавите при финализиране на поръчката, като въведете символите (букви и цифри) в указаното поле “Добави промокод“.

Защо промокодът ми не работи?

Възможните причини промокодът да не сработва са няколко:

  • Промоционалната кампания е изтекла. Моля, погледнете сроковете на промоцията в меню „Промоции“.
  • Промокодът не е валиден за избрания от вас продукт или метод на доставка или плащане. Моля, погледнете условията на промоцията в меню „Промоции“.
  • Промокодът не е въведен правилно. Уверете се, че въвеждате правилният код, като опитате отново и ако платформата не прилага съответната преференция, свържете се с нас.

3. ВРЪЩАНЕ  

Мога ли да върна продукт закупен от онлайн магазин?
Продукт закупен от онлайн магазина може да бъде върнат в рамките на законосъобразния срок от 14 дни, освен в случаите, когато стоката е индивидуално изготвена за вас. Такъв е случаят с диоптричните очила изработени индивидуално според параметрите на вашата рецепта. Не може да върнете и продукт, който е разопакован или с нарушен търговски вид, както и запечатани продукти, които са разпечатани след доставката им и не могат да бъдат върнати поради съображения, свързани с хигиена и защита на здравето.

Мога ли да върна продукт закупен от физическия магазин?
Продукт закупен от физическия ни магазин не подлежи на връщане, а само на замяна в рамките на 3 дни от покупката, при условие, че продуктът не е ползван, не е разопакован и не е с нарушен търговски вид. Възможностите за замяна са за друг артикул на същата или по-висока стойност, като разликата се доплаща. Ако желаете да замените продукт, е необходимо да представите касов бон, фактура и всички прилежащи документи предоставени при продажбата.

Не подлежи на връщане и замяна стока, която е индивидуално изготвена за вас. Такъв е случаят с диоптричните очила изработени индивидуално според параметрите на вашата рецепта. Не може да върнете и продукт, който е разопакован или с нарушен търговски вид, както и запечатани продукти, които са разпечатани след покупката им и не могат да бъдат върнати поради съображения, свързани с хигиена и защита на здравето.

Как да заявя връщане?

Като попълните Формуляр за отказ от договор. Веднага след попълване на формуляр, ще изпратим потвърждение за получаването му на посочения от вас имейл.

В какъв вид трябва да върна закупена стока ot optika.bg? 

За да върнете даден продукт, закупен от optika.bg, той трябва да отговаря на следните условия:

  • не трябва да бъде използван
  • ​да е в добър търговски вид - в оригиналната си опаковка, с оригинални етикети, сертификати, придружен от всички оригинални документи, издадени от optika.bg като гаранционна карта, касов бон и/или фактура (ако е била издадена такава).

В какъв срок трябва да върна закупена стока от optika.bg?

В рамките на 14 дни от датата на прекратяване на Договора трябва да адресирате стоките към нас, чрез упълномощено лице (куриер) или да ги предадете на място в магазин оptika.bg. 

На какъв адрес да върна/изпратя закупена стока от optika.bg?

гр. София, пл. Славейков № 11

Как и в какъв срок ще ми бъде възстановена сумата?

Когато Клиентът е заплатил цената на Продуктите по безкасов начин покупната цена се възстановява по сметката, от която е платена, освен ако Клиентът не помоли Продавача в писмена форма да възстанови продажната цена на различна сметка; или когато потребителят е платил цената на стоките при доставка, покупната цена се възстановява по сметката на Клиента, посочена от него/нея във Формуляра за отказ от договора или съобщена на Продавача по-късно в писмена форма.

Продавачът връща на Клиента плащанията, получени във връзка с Договора, в рамките на 14 дни от датата, на която е уведомен от Клиента за отказ от Договора, но не преди Клиентът да е върнал Продуктите на Продавача или да е доказал, че същите са изпратени.

Каква е разликата между „право на отказ“ и „рекламация“?

При право на отказ можете безусловно да се откажете от договора, без да заплащате, каквито и да било разходи, с изключение на куриерски разходи за връщането на стоката.
При рекламация, връщането е за сметка на optika.bg, като след разглеждане на гаранционния иск и установяване на несъответствие на стоката с договора за продажба имате право на:

  • ремонт
  • ​замяна
  • намаление на цената
  • възстановяване на заплатената сума - в случай на три неуспешни ремонта, съгласно Чл.112 – 115 от ЗЗП.

Мога ли да заменя продукт?

Да, имате право да замените продукт с изключение на индивидуално изработени продукти, каквито са диоптрчните очила изработени индивидуално според параметрите на вашата рецепта. За да се възползвате от правото на замяна, моля попълнете Формуляр за замяна на артикул.

Кой поема транспортните разходи при връщане, замяна или рекламация на продукт?

Когато се възползвате от правото си на отказ, разходите за връщане или замяна на стоката се поемат от вас.
В случай на рекламация, връщането е за сметка на optika.bg.

Как да процедирам, ако получа счупена стока?

Свържете се с нас в присъствието на куриера доставил поръчката ви.

Как мога да използвам 24 месечната гаранция?

Гаранцията от 24 месеца започва да тече от датата на получаване на стоката и покрива скрити дефекти в стоките.  

При подаване на иск за рекламация в рамките на гаранционния срок, трябва да върнете:  

  • Стоката, предмет на гаранционния иск с всички прилежащи аксесоари
  • Касов бон и/или фактура
  • Всички прилежащи документи изпратени с поръчката (сертификат, гаранционна карта и др.)  
  • Формуляр за рекламация 

Откъде мога да разпечатам необходимите формуляри?

Можете да попълните формулярите онлайн или да ги разпечатате от следните линкове:

Веднага след попълване на формуляр онлайн, ще изпратим потвърждение за получаването му на посочения от вас имейл.

4. ДОСТАВКА

Какъв е срокът за доставка?

Стандартният срок за доставка е два работни дни, като този срок може да бъде удължен поради непредвидени и независещи от optika.bg обстоятелства.
При индивидуални поръчки, изискващи поръчка на диоптрични стъкла или контактни лещи не поддържани на склад срокът за доставка е предмет на допълнително договаряне.

Какви са методите на доставка?

Можете да се възползвате от:

  • Доставка до адрес
  • Получаване на място от магазин оptika.bg
  • Доставка до офис или автоматична пощенска станция на Спиди

Мога ли да сменя адрес за доставка?

Можете да направите това само в случай, че продуктът не е предаден на куриерската фирма и администратор на сайта може ръчно да редактира адреса за доставка. В случай, че след приемане на Поръчката направите промяна в адреса за доставка и/или срока, то цената за доставка е възможно да не остане със същата стойност и да бъде коригирана според тарифата на куриерската фирма.

Мога ли да посоча конкретен ден за доставка?

Да, съобразно изпълнението на поръчката можете да посочите по-късна дата за получаване.

5. ПЛАЩАНЕ

Какви са вариантите за плащане?

В optika.bg можете да заплатите чрез следните методи за плащане:

  • Безкасово плащане с карта
  • Банков превод
  • Наложен платеж
  • В брой в случаите, когато поръчката е заявена за получаване във физическия магазин

6. РЕГИСТРАЦИЯ НА ПРОФИЛ

Защо да се регистрирам в optika.bg?

Регистрацията на профил в optika.bg ви предоставя следните предимства:

  • Не трябва да въвеждате повторно лична информация и адрес за доставка за всяка нова поръчка.
  • Благодарение на предварително въведени данни можете да извършвате плащането по-лесно и бързо
  • Получавате неограничен достъп до историята на поръчките си
  • Запазвате лист с любими продукти   

Не мога да се регистрирам?

Проверете дали сте попълнили вярно всички задължителни полета, ако продължавате да срещате трудности свържете се с нас.

Не мога да вляза в профила си?

Проверете дали въвеждате вярно потребителското си име и парола. Те са уникални и достъпни само за вас. Ако сте забравили данните си за достъп, можете да използвате опцията „Забравена парола“.

7. ТЪРГОВСКИ ОБЕКТ

Optika.bg има ли физически магазин?

Да, ще ни откриете на адрес гр. София, пл. "Славейков" № 11, всеки ден от 10:00 до 19:00 часа.

Мога ли да получа поръчката си от онлайн магазин в търговски обект?

Да, поръчки направени онлайн могат да бъдат получени на място в магазин optika.bg .
Условието е преди финализиране на поръчката да изберете метод на доставка „Доставка до магазин“.
Наш сътрудник ще се свърже с вас, когато поръчката ви е готова за получаване.

Мога ли да се възползвам от корекция на очилата, закупени от онлайн магазина във физическия обект?

Като клиент на optika.bg имате право на следните безплатни услуги на място в магазин optika.bg:

  • Напасване на рамките на слънчеви и диоптрични очила, което включва моделиране на накрайниците на дръжките на очилата спрямо индивидуалните ви нужди и корекция на наносници, когато е приложима
  • Подмяна на винт или гайка
  • Почистване на очила с ултразвук
  • Тестове за UV защита и поляризация на стъкла
  • Компютърен тест на зрението, без определяне на рефракцията

8. ПОРЪЧКИ

Какви са начините за реализиране на поръчка в онлайн магазин optika.bg?

При пазаруване в онлайн магазин optika.bg може да изберете един от следните начини за поръчка:

  • Стандартна поръчка с регистрация
  • Поръчка по имейл
  • Поръчка чрез онлайн чат интегриран в онлайн магазина

9. СЛЪНЧЕВИ ОЧИЛА

Мога ли да съм сигурен за автентичността на марките, които се предлагат в optika.bg?

Да, можете да бъдете сигурни, че стоката предлагана в optika.bg е с гарантиран произход. Всеки закупен продукт е придружен от сертификат за качество и произход.    

Слънчевите очила имат ли гаранция?

Да, всички стоки имат 24-месечна законова гаранция, която започва да тече от деня, в който приемете стоката, съгласно Общи условия за използване на уебсайта.

Ще получа ли  калъф и почистваща кърпичка със слънчевите си очилата?

Слънчевите очилата се доставят в оригиналната им опаковка. Повечето марки предлагат твърд калъф и микрофибърна кърпичка за почистване. Някои продукти се предлагат в текстилна торбичка по решение на производителя. Дизайнът, формите и цветовете на калъфите/опаковките могат да варират в зависимост от колекциите на марките.

Как да избера подходяща форма слънчеви очила?

Разгледайте нашето Ръководство за очила според формата на лицето, в него ще откриете илюстрации на най-често срещаните форми лица: овална, кръгла, квадратна, правоъгълна и триъгълна и формите очила, подходящи за тях. Това ще ви подскаже, на какъв модел да заложите, когато избирате перфектните слънчеви очила.

Как да разбера размера на очилата?

Ще откриете размера на рамката на една от дръжките. Той е изписан веднага след номера на модела, това са три цифри, подредени в следния ред: ширина на кръжилото (стъклото), ширина на моста, дължина на дръжката, измерена от началото до самия край (пример 59-14-145).

За улеснение в optika.bg размерите са систематизирани, според дължината на кръжилото (стъклото) в няколко категории с познатите буквени обозначения:  XS, S, M, L и XL. 

Ако все още се колебаете кой е вашият размер, можете да се ориентирате по следния метод. Вземете кредитна или друга карта със същия размер и застанете пред огледало. Поставете картата под окото си и я допрете в центъра на носа, където обикновено стои моста на очилата. Според това къде се намира другия ръб на картата можете да се ориентирате в размера.

Имат ли UV защита слънчевите очила?

Да. Всички очила, които се предлагат в Optika.bg са със 100% UV защита и сертификат за качество и произход.
Когато купувате слънчеви очила проверете дали е отбелязано, че имат 100% UV защита или преглеждайте дръжките – там ще откриете обозначението UV400. UV400 означава, че стъклата блокират ултравиолетови вълни равни или по-къси от 400 nm. Всички UV вълни (UVA, UVB и UVC) са по-къси или равни на 400 nm. и не могат да преминат през стъклата. Обозначението се приема като 100% защита от всички видове ултравиолетова радиация.

Категорията за затъмнение на стъклата има ли отношение към UV защитата?

Не. Цветът на стъклата няма отношение към защитата, която те осигуряват. И напълно прозрачни стъкла могат да имат 100% UV защита. Цветът на стъклата осигурява различна степен на затъмнение, посочена в 4 категории от 0 до 4.

Какво означава категория на затъмнение на стъклата?

Тази категория е обозначена върху рамките и  показва степента на пропускливост на светлина.
По-светлите или по-тъмните стъкла имат различни приложения в зависимост от атмосферните условия и дейностите, за които се използват.
За да не допускат преминаването на вредните UV лъчи, стъклата се обработват с UV-абсорбиращи химикали. Тъй като тези вещества са безцветни, по-тъмните очила осигуряват същата UV защита, както и по-светлите.

Различните цветове на стъклата имат ли различни приложения и ефекти?

Различните цветове на стъклата предлагат различни ефекти и ползи за комфорта на очите. Вижте повече в блога ни.

Какво представляват поляризираните стъкла?

Обикновено неприятните отблясъци (от водни повърхности, сняг и др.) навлизат в очите ни като светлина в хоризонтална посока, поляризираните стъкла имат филтър, който поглъща хоризонталните отблясъци и пропуска предимно светлина във вертикална посока. Това прави образа през такива очила много по-чист и ясен и намалява напрежението на очите, създадено от отблясъците и осигурява по-добра зрителна острота в сравнение със стандартните затъмняващи слънчеви очила.
Поляризираните слънчеви очила са изключително подходящи за шофиране, спорт и дейности на открито.

Какво представлява огледаленият ефект на стъклата на слънчевите очила?

Огледалното покритие на стъклата, помага на зрението като намалява допълнително ярката светлина. Огледалните очила са подходящи за дейности на открито, зимни и водни спортове.
Като същевременно създават настроение и скриват очите, с което ще ви придадат загадъчна визия.

Могат ли слънчеви очила без UV защита да навредят на очите ми?

Да. Очилата, които са  оцветени, но не филтрират UV лъчите, могат да причинят сериозни поражения на зрението Ви. Когато пред окото има тъмно стъкло, зеницата се разширява и UV лъчите стигат директно до ретината. Продължителното излагане на UV радиация може да доведе до заболявания на очите като катаракта, макулна дегенерация, меланоза и дори рак на клепачите.

Каква е разликата между продаваните в дрогерии и супермаркети слънчеви очила и тези предлагани в optika.bg?

Основната разлика е в качеството на продукта. Очилата предлагани в специализираните за това магазини (оптиките) са с гарантиран произход, сертификат за качество и 24 месеца гаранция.  

Трябва ли да нося слънчеви очила през цялата година или само през лятото?

Да, слънчеви очила е необходимо да се носят целогодишно. Освен чудесен аксесоар, основна функция на слънчевите очила е да защитават очите ни от UV радиацията, а тя е налична целогодишно – без значение от сезон и атмосферни условия.

Мога ли да нося слънчеви очила, въпреки, че имам нужда от диоптрични?

Да, разбира се. Дори е препоръчително да бъде така. Възможностите са няколко:

  • Можете да изберете фотосоларни стъкла за Вашите диоптрични очила. Те ще реагират (ще се оцветят) на светлинните условия, в които се намирате. Могат да се оцветят в избран от Вас цвят, както и да бъдат в комбинация с огледално покритие и да изглеждат точно като слънчеви очила.
  • Друг вариант е да изработим за Вас слънчеви очила с диоптрична корекция. Рамката може да бъде както диоптрична, така и подходяща слънчева, а за стъклата има голямо разнообразие от възможности – цветове, покрития, поляризация.
  • Ако пък сте се спрели на модел слънчеви очила, който не позволява да бъде изработен като диоптричен, можем да Ви предложим подходящи за Вас контактни лещи, за да не правите компромис с избора си.

Може ли да се поставят стъкла по рецепта на слънчеви очила?   

Да, могат да се подменят оригиналните стъкла на слънчеви очила с нови диоптрични оцветени стъкла според показанията на рецептата ви. Тази услуга се предлага във физическият ни обект, тъй като изисква индивидуална консултация с оптик на място. Ако се окаже, че желания от вас модел не може да се изпълни по рецептата ви, нашият екип ще съдейства да откриете подходящ чифт очила. В оптиката ще откриете цялата продуктова гама цветни стъкла.
Това, което можем да предложим при онлайн поръчка е да изберете диоптрична рамка, която да комбинирате с цветни диоптрични стъкла - така ще получите нови диоптрични очила със слънчеви стъкла.
Или да опитате чифт фотосоларни стъкла, които потъмняват на открито спрямо атмосферните условия.
И двете възможности са ефективни за защита от слънчевите лъчи, като в онлайн магазина се предлагат само в сив и кафяв цвят.

Можете да заложите и на слънцезащитните клипове. Това са приставки със затъмняващ ефект, които се поставят върху диоптричните очила. Можете да ги закупите отделно или да подберете диоптрична рамка, която е в комплект с такава приставка.
Ако имате въпроси относно поръчката на слънчеви диоптрични очила – не се колебайте да се свържете с нас.

Важно ли е децата да носят слънчеви очила?

Да, дори по-важно отколкото за възрастните. Децата прекарват много повече време навън и са изложени на UV радиация около три пъти повече от възрастните. Уврежданията от UV лъчите не се проявяват веднага и често не си даваме сметка за последствията на по-късен етап, а те са необратими. Изключително важно е децата от най-ранна възраст да носят очила с висококачествена UV защита.

Как да се грижа за слънчевите си очила?

Знаем, колко обичате слънчевите си очила – затова изготвихме кратък списък  „Как да се грижим за очилата“ . Научете повече за това, какво да правите и какво да не правите, за да им се радвате по-дълго в нашия блог.

Мога ли да се възползвам от корекция на слънчевите ми очилата, закупени от онлайн магазина във физическия обект?

Като клиент на optika.bg имате право на следните безплатни услуги за слънчеви очила в търговския ни обект:

  • Напасване на рамките на слънчевите очила, което включва моделиране на накрайниците на дръжките на очилата спрямо индивидуалните ви нужди и корекция на наносници, когато е приложима
  • Подмяна на винт или гайка
  • Тестове за UV защита и поляризация на стъкла
  • Почистване на очила с ултразвук


10. ДИОПТРИЧНИ ОЧИЛА

Мога ли да съм сигурен за автентичността на марките, които се предлагат в optika.bg?

Да. Предлагаме само 100% оригинални диоптрични рамки и стъкла от марки с доказан произход. Всеки артикул е придружен от сертификат за автентичност (при диоптричните стъкла – това са опаковките), предоставен от производителя. Всички стоки имат 24-месечна законова гаранция, която започва да тече в деня, в който приемете стоката, съгласно Общите условия.

Ще получа ли твърд калъф и почистваща кърпичка с очилата си?

Очилата се доставят в оригиналната им опаковка. Повечето марки предлагат твърд калъф и микрофибърна кърпичка за почистване. Ако оригиналната опаковка на диоптричните рамки не включва калъф, ще получите такъв като подарък от optika.bg.

Може ли да се монтират само стъкла върху собствена рамка? 

Не, нямаме възможност да изпълним тази услуга онлайн. Тази услуга можем да предложим само във физическия ни обект след предварителна конултация с нашите консултанти и с уточнение, че оптиката не носи отговорност за евентуална повреда на рамката по време на монтажа.

Мога ли да се възползвам от право на отказ при поръчка на диоптрични очила?

Не, диоптричните очила се изготвят по ваша поръчка, съобразно индивидуалните ви изисквания и показанията на вашата рецепта. Право на отказ от Договора за продажба отпада при такъв тип продукти.

Мога ли да се възползвам от корекция на диоптричните ми очилата закупени от онлайн в магазин optika.bg?

Като клиент на optika.bg имате право на следните безплатни услуги в търговският ни обект:

  • Напасване на рамките на диоптрични очила, което включва моделиране на накрайниците на дръжките, на очилата спрямо индивидуалните нужди на клиента и корекция на наносници, когато е приложима
  • Подмяна на винт или гайка
  • Почистване на очила с ултразвук
  • Измерване на стойностите на стъклата
  • Компютърен тест на зрението, без определяне на рефракцията

Как да поръчам диоптрични очила от optika.bg?

1. Изберете рамка

Харесали сте си рамка, която ви допада и смятате, че ще ви подхожда. Когато отворите страницата с конкретния продукт, в ляво ще видите два бутона:
„Добави в количка“ и „Добави стъкла“.
След избор „Добави в количка“ можете да продължите да разглеждате, а рамката ще се запази в „Количка“.
След избор „Добави стъкла“ ще имате възможност да окомплектовате рамката в очила. Имате възможност да изберете между Пакетни предложения“ и „Избери сам стъкла“

2. Какво представляват пакетните предложения?

Селектирани изгодни оферти включващи рамка и 2 бр. стъкла, окомплектовани в очила, съгласно вашата поръчка или рецепта. Стойността на пакета е комбинация от избраната от вас рамка и вид стъкла. Очилата не са готови, а се изработват по вашата поръчка и рецепта.

3. Как да избера диоптрични стъкла сам?

При тази опция избирате стъклата си стъпка по стъпка, спрямо вашите индивидуални предпочитания.
Стъклата се филтрират по различни характеристики и екстри като предназначение, покрития, индекс на изтъняване и др. При финализиране ще получите калкулирана крайната цена за рамка и 2 бр. стъкла окомплектовани в очила, съгласно вашата заявка и рецепта.

4. Ще получа ли обаждане за потвърждение на поръчката?

Преди да стартираме изпълнението на вашата поръчка, наш сътрудник ще се свърже с вас, за потвърждение и допълване на липсваща информация, ако има такива.

Как да избера диоптрична рамка с подходяща форма за моето лице ?

Разгледайте нашето Ръководство за очила според формата на лицето в блога ни, в него ще откриете илюстрации на най-често срещаните форми лица: овална, кръгла, квадратна, правоъгълна и триъгълна и формите очила, подходящи за тях. Това ще ви подскаже, на какъв модел да заложите, когато избирате перфектната диоптрична рамка.

Как да впиша данните от рецептата си?

Въведете внимателно данните, следвайки предварително зададените параметри за ляво и дясно око. По възможност прикачете рецептата си или снимка на нея за справка.

Кои са основните термини в рецептата ми, които трябва да знам?

R / O.D. – Дясно око

L / O.S. – Ляво око

SPH – В това поле са посочени измерените диоптри. Ако знакът преди цифрата е „ – „ означава, че посочените диоптри са за късогледство, ако е „ + “ – за дълекогледство. Ако е изписано Plano/PLAN, означава, че нямате нужда от диоптър.

CYL – Тук са посочени стойностите на астигматизма, който е необходимо да бъде коригиран. Измерва се в диоптри (както при SPH). Отново е изписан със знак +/- .

AX (AXIS) – Показва посоката на астигматизма и се измерва в градуси от 1 до 180.

ADD – Попълва се само ако имате нужда от очила за близка дистанция. Посочена е стойността/силата, която трябва да се добави към диоптрите ви за далече, за да виждате ясно и наблизо (ако решите да си направите прогресивни или бифокални очила).

PD - Тук се попълва междузеничното разтояние (пупилна дистанция). Тя се измерва от център на зеница на едното око до център на зеницата на другото око. На това разтояние трябва да се центрират стъклата, за да съвпадат с оптичния център, измерва се в милиметри. 

Какви покритията и обработки на стъклата ще са ми необходими?

Освен да отговарят на стойностите по вашата рецепта, диоптричните стъкла могат да бъдат подобрени с различни обработки и покрития, което ще добави допълнителен комфорт при употреба.

Как да изберете диоптрични стъкла, които да издържат по-дълго и да подобрят производителността ви, каква точно е функцията на тези покрития и обработки, научете повече в блога ни.  

Мога ли да поръчам диоптрични очила със слънчеви стъкла?  

Това, което можем да предложим при онлайн поръчка е да изберете диоптрична рамка, която да комбинирате с цветни диоптрични стъкла - така ще получите диоптрични очила със слънчеви стъкла.
Или да опитате с фотосоларни стъкла, които ще потъмняват на открито спрямо атмосферните условия.
И двете възможности са ефективни за защита от слънчевите лъчи, като в онлайн магазина се предлагат само сив и кафяв цвят.
Можете да заложите и на слънцезащитните клипове. Това са приставки със затъмняващ ефект, които се поставят върху диоптричните очила. Можете да ги закупите отделно или да подберете диоптрична рамка, която е в комплект с такава приставка.

Можете да превърнете и чифт слънчеви очила в диоптрични, като подмените оригиналните стъкла с нови диоптрични оцветени стъкла по вашата рецепта. Тази услуга изисква индивидуална консултация с оптик на място, затова се предлага само във физическият ни магазин.
В магазинът ни ще откриете цялата продуктова гама цветни стъкла, а нашият екип ще се погрижи да откриете перфектният чифт очила.

Как да се грижа за очилата си?

Знаем, колко обичате очилата си – затова изготвихме кратък списък със съвети. Научете повече за това, какво да правите и какво да не правите, за да им се радвате по-дълго.

11. КОНТАКТНИ ЛЕЩИ:

На каква възраст най-рано мога да започна да нося контактни лещи и безопасни ли са за детските очи?

Контактните лещи са безопасни за употреба от деца, стига да са предписани от очен специалист. Няма възрастови ограничения за употребата им.

Къде мога да получа консултация за употреба на контактни лещи?

Ако не сте използвали контактни лещи до момента е най-добре да посетите магазина ни на пл. Славейков 11, където разполагаме със специализиран контактологичен център и очните ни специалисти ще ви консултират и обучат. Винаги можете да се свържете с нас и по телефон, имейл или в чат.

Как да се грижа за контактните си лещи?

Следвайте инструкциите дадени от очния ви специалист. Най-важната част от грижата за тях е добрата хигиена.

Необходима ли е специална рецепта за контактни лещи?

Препоръчително е да имате изписана рецепта за контактни лещи от очен специалист, тъй като тя се различава от тази за очила и съдържа някои допълнителни параметри, необходими за правилното им напасване. В случай, че не разполагате с такава можете да посетите контактологичния ни център в София, на пл. Славейков 11 и специалистите ни ще се погрижат да получите най-комфортните за вас контактни лещи.

Дискомфортно ли е носенето на контактни лещи?

Първоначално поставените контактни лещи могат да предизвикат неприятно усещане за „чуждо тяло в окото“, но ако са правилно поставени и с точните за вас параметри, този дискомфорт бързо изчезва и дори забравяте, че имате нещо в очите си.

Трудно ли се поставят контактни лещи?

Първоначално може да изпитвате затруднения с поставянето им, но след няколко опита това ще стане естествена част от ежедневието ви. Добре е първото поставяне да бъде с помощта на очен специалист, който да ви даде правилните инструкции, които да следвате впоследствие.

Възможно ли е да поставя лещата си неправилно?

Да, възможно е да я поставите от грешната страна. Това не само ще създаде дискомфорт при носенето й, а дори може да нарани очната повърхност. Повечето лещи имат лазерни маркировки, които Ви посочват от коя страна да поставите лещата. Ако нямат такава, то поставете лещата на показалеца си и я оформете като полусфера с ръбчета сочещи нагоре (ако е обърната ръбчетата ще сочат настрани).


 

Ще се задържат ли контактните лещи на очите ми или могат да се отстранят сами?

Контактните лещи имат определени размери (диаметър, базова кривина), които трябва да са съобразени с индивидуалните параметри на вашите очи. Ако това е така, лещата ще пасва идеално на окото ви и няма да се „отстраняват“ сами. В случай, че лещите не са подходящите за вас е възможно да „паднат“ при определени ситуации.

Възможно ли е да не успея да отстраня контактната леща от окото ми?

В случай, че не успявате да свалите лещата от окото си или не я „намирате“ – поставете овлажняващи капки (изкуствени сълзи) или физиологичен разтвор в окото, затворете го и внимателно масажирайте горния клепач. Би трябвало това да овлажни лещата и да застане на мястото си. Ако все още имате затруднения и не можете да я отстраните, посетете очния си специалист за съдействие.

Мога ли да спя с контактни лещи?

Използването на лещи за удължено носене и преспиването с тях е желателно да става само след консултация с очен специалист. Винаги, когато имате възможност сваляйте контактните си лещи преди сън.

Как да съхранявам лещите си, ако нямам разтвор в себе си?  

Не можете, изхвърлете ги или се снабдете с разтвор за лещи. Контактните лещи не могат да се съхраняват във вода или други течности, различни от разтвор за контактни лещи – това ще доведе до очни инфекции.

Мога ли да поставя лещата си в окото след като съм я изпуснал?

За да поставите леща в окото си, тя трябва да е стерилна. Почистете и дезинфекцирайте много добре лещата преди да я поставите в окото си, за да избегнете нежелани инфекции.

Какво да направя ако лещата ми се скъса?

За съжаление контактната леща може да се скъса преди да изтече срокът й за ползване. В такъв случай е необходимо да замените и двете си лещи с нови, тъй като ще се разминат като срок на ползване.

Колко време мога да използвам контактните лещи?

Сроковете за използването им са посочени от производителя и не бива да се превишават, дори и да сте поставяли лещите.

Мога ли да нося грим, когато ползвам контактни лещи?

Да. Винаги поставяйте първо контактните лещи и след това грима, като внимавате да не попадне продукт в окото и ги отстранете преди да почистите грима.

Как да разчета рецептата си?

R / O.D. – Дясно око

L / O.S. – Ляво око

SPH – В това поле са посочени измерените диоптри. Ако знакът преди цифрата е „ – „ означава, че посочените диоптри са за късогледство, ако е „ + “ – за дълекогледство. Ако е изписано Plano/PLAN, означава, че нямате нужда от диоптър.

CYL – Тук са посочени стойностите на астигматизма, който е необходимо да бъде коригиран. Измерва се в диоптри (както при SPH). Отново е изписан със знак +/- .

AX (AXIS) – Показва посоката на астигматизма и се измерва в градуси от 1 до 180.

ADD – Попълва се само ако имате нужда от очила за близка дистанция. Посочена е стойността/силата, която трябва да се добави към диоптрите Ви за далече, за да виждате ясно и наблизо (ако решите да си направите прогресивни или бифокални очила).

Направих грешка при поръча, може ли да се направи корекция?

Свържете се с нас (телефон, имейл, чат) възможно най-скоро и ще се постараем да ви съдействаме.

Мога ли да се възползвам от право на отказ при поръчка на контактни лещи?

Не, контактните лещи са продукт по индивидуална поръчка и не подлежат на връщане (отказ от договор).

Мога ли да използвам контактни лещи ако имам много сухи очи?

Да, можете. Първо се консултирайте с очен специалист, какви точно лещи са подходящи за вас и какъв да бъде режимът на носенето им. Той ще ви препоръча и кои овлажняващи капки да ползвате.

Мога ли изцяло да заменя диоптричните очила с контактни лещи?

Контактните лещи имат своите предимства спрямо диоптричните очила, но не могат да бъдат единственото средство за корекция на зрението, ако искате да запазите неговото здраве. Дори и лещите да са неизменна част от ежедневието ви, давайте възможност на очите си да „дишат“ и ги заменяйте с диоптрични очила.

Мога ли да спортувам с контактни лещи?

Да. Контактните лещи са чудесен избор по време на спорт. Те дават свобода на движението и периферно зрение, които трудно бихте постигнали с диоптрични очила. Добър вариант за спорт са еднодневните (еднократни) контактни лещи. Те са по-лесни за поддържане, тъй като не се нуждаят от разтвор и контейнер за съхранение, ако се замърсят или повредят по време на тренировка просто ги изхвърляте.

Мога ли да плувам с контактни лещи?

Контактните лещи никога не бива да имат досег с вода (с какъвто и да било произход)! Ако това се е случило, не ги използвайте повече, защото би било риск за здравето на очите ви - изхвърлете лещите си и ги заменете с нов чифт. Безопасно и удобно решение са плувните очила с корекция. Ако все пак предпочитате носенето на контактни лещи, винаги поставяйте плътно прилепнали плувни очила и използвайте еднократни контактни лещи.

Мога ли да нося лещите си под душа?

Не! Контактните ви лещи никога не трябва да имат контакт с вода, пот, козметика, измивни продукти и т.н. Това ще създаде голям риск за здравето на очите ви. Винаги сваляйте лещите си преди душ, плуване, сауна, парна баня, солариум.
Още съвети, как правилно да използвате контактни лещи можете да немрите в блога ни.